jueves, 19 de mayo de 2011

Las 446/447

La Sèrie 447 de Renfe, juntament amb la sèrie 446 de Renfe i els trens Civia són un grup d'unitats elèctriques ideades per oferir serveis de rodalies eficaços. La seva disseny es va començar a planejar a principis dels anys 80 i es va materialitzar en el prototip de la sèrie 445 quan el servei de rodalies va començar a cobrar gran protagonisme en ciutats com Madrid i les unitats que estaven oferint aquests serveis, principalment unitats de la sèrie 440, començaven a ser insuficients. Ja que s'anava a dissenyar un tren exclusiu per oferir aquests serveis es va decidir dotar-les de les necessitats exigides per a aquest servei, un servei amb múltiples parades en distàncies curtes i un gran trasbals de viatgers. D'aquesta manera es els va dotar d'una gran capacitat d'acceleració penalitzant la velocitat màxima. La sèrie 447, ofereix un disseny similar al de la sèrie 446, ja que els diferents canvis estètics i de seguretat van ser realitzats al mateix temps, tant és és així que exteriorment només es diferencien per les lletres de la numeració dels cotxes que en la sèrie 446 la lletra M o R està en blanc i en la sèrie 447 aquesta lletra està en color groc, però el rendiment d'aquestes dues unitats és ben diferent. Aquesta nova sèrie va ser dotada amb uns nous motors trifàsics asíncrons que ofreción un rendiment encara millor que els de les 446, amb més acceleració, més esforç tractor i més de tot això la velocitat màxima era també més gran fins arribar als 120 km / h. Igual que la 446 cada unitat disposa de 3 cotxes els dos dels extrems, tots dos amb cabina de conducció, estan motoritzats i únicament el del mig és un remolc. Cada un dels cotxes tenen 3 parells de portes de doble fulla per a una ràpida entrada i sortida de viatgers. En aquesta sèrie es va afegir un lavabo de buit. Poden circular acoblades en servei normal a unitats de la sèrie 446 amb algunes limitacions en tracció i fre. Donades les diferències de rendiment d'aquestes dues unitats es va assignar la sèrie inferior per a línies on la distància entre estacions era més curta, entre 1-2 km ia que aquí la velocitat màxima no afecta els temps, les 447 per trajectes amb parades cada 2-4 km. Cal esmentar que trens derivats d'aquest model són usats a Mèxic per l'empresa Ferrocarrils Suburbans, SA de CV que és la que opera el sistema 1 del Ferrocarril Suburbà de la Vall de Mèxic, el model d'aquests trens és UT-01.



No hay comentarios:

Publicar un comentario